Procesarea datelor cu caracter personal

Eturia desfasoara activitati de vanzare a pachetelor de servicii turistice catre turisti, ei reprezentand persoanele vizate de prelucrarea datelor cu caracter personal ("Persoanele Vizate"). Operatiunile de procesare a datelor cu caracter personal implica colectarea, analizarea, organizarea, transferul si stocarea datelor dvs. personale, in scopurile descrise mai jos.
Agentia declara ca prelucrarea datelor cu caracter personal va fi efectuata in deplina conformitate cu normele aplicabile in Romania privind prelucrarea datelor cu caracter personal si, incepand cu data de 25 mai 2018, cu prevederile Regulamentului European nr. 679/2016 privind protecția persoanelor fizice cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal si libera circulatie a acestor date.

Datele personale ce urmeaza a fi procesate

Datele dvs. personale pe care Eturia le va procesa in scopurile descrise mai jos sunt urmatoarele: Nume si prenume, informatiile inscrise in CI (inclusiv serie si numar, CNP, data si locul nasterii), Informatiile inscrise in pasaport, numarul de telefon, adresa, e-mail, numar cont bancar, semnatura.

Prelucrarea in scopul vanzarii pachetelor de servicii turistice

Pentru a va putea oferi spre vanzare pachete de servicii turistice individuale, in baza executarii prezentului contract, Eturia va prelucra totalitatea Datelor personale.
Datele Personale vor fi divulgate si / sau transferate de catre Agentie catre urmatoarele categorii de destinatari:

Parteneri contractuali ai Agentiei - companii aeriene, unitati de cazare, companii ce ofera servicii de transport, companii de rent-a-car, restaurante

Autoritati publice, in special autoritati vamale

Turistul intelege ca Datele Personale pot fi transferate catre destinatari cu sediul in Uniunea Europeana, Spatiul Economic European, precum si in tari terte care asigura un nivel adecvat de protectie (precum Statele Unite ale Americii) sau nu asigura acest nivel adecvat de protectie. In acest din urma caz, turistul isi da acordul in mod expres pentru transferul Datelor personale catre destinatari din state terte in care doreste sa-si petreaca vacanta.
Datele furnizate pentru acest scop vor ramane stocate pentru perioada necesara prestarii serviciilor turistice si ulterior, pentru o perioada de 1 an. Dupa aceasta perioada, datele vor fi anonimizate si utilizate strict in scopuri statistice.

Prelucrarea in scopul indeplinirii obligatiilor legale

In baza unor obligatii legale Agentia va va prelucra o parte din Datele personale (respectiv nume, prenume, numarul de telefon, adresa si e-mail-ul) in scopul respectarii acestor obligatii legale, precum:

  • - contactarea turistului pentru actualizarea datelor
  • - informarea turistului in cazul unui incident de securitate ce afecteaza datele
  • - realizarea unei evaluari a impactului asupra protectiei datelor (daca este cazul) si transmiterea datelor catre specialisti in domeniul juridic, IT, audit
  • - autoritati publice, la cererea acestora
Prelucrarea in scopul publicitatii si marketingului

In baza consimtamantului dumneavoastra, Agentia va prelucra o parte din Datele personale mentionate (respectiv nume, prenume, numarul de telefon, adresa si e-mail-ul) in scopul publicitatii si marketingului. In mod specific, turistul accepta sa primeasca informatii, brosuri, invitatii, notificari si oferte personalizate despre pachete de servicii turistice prin unul sau mai multe dintre urmatoarele canale:

  • - email
  • - telefon/SMS
  • - posta

Datele Personale (respectiv nume, prenume, numarul de telefon, adresa si e-mail-ul) vor fi divulgate si / sau transferate de catre Agentie catre parteneri contractuali ai Agentiei - organizatori de evenimente, furnizori de servicii IT.
Pentru realizarea scopului publicitatii si marketingului, datele nu vor fi transferate in afara tarii, dar vor ramane stocate pentru o perioada nedeterminata de catre Agentie, intr-o baza de date a clientilor, atat timp cat nu va retrageti consimtamantul. Retragerea consimtamantului nu va afecta legalitatea prelucrarii efectuate pe baza consimtamantului inainte de retragerea acestuia.

Drepturile Persoanei vizate

dreptul de a fi informat cu privire la prelucrarea datelor,

dreptul de a avea acces la date,

dreptul de a rectifica datele si de a solicita stergerea datelor,

dreptul de a se opune prelucrarii datelor,

dreptul de a nu fi supus unei decizii individuale automatizate,

dreptul de a va adresa autoritatii de supraveghere si/sau de a adresa instantei.

dreptul la restrictionarea prelucrarii,

dreptul de a fi uitat,

dreptul la portabilitatea datelor.

Conditii generale de rezervare - vanzare a biletelor de avion

Odata cu efectuarea rezervarii, Pasagerul va primi de la Eturia informatii referitoare la pretul zborului (valabil la data rezervarii), precum si informatiile referitoare la conditii, restrictii si reguli aplicabile biletului de avion ce poate fi cumparat in baza respectivei rezervari. Toate conditiile, regulile si restrictiile aplicabile unui bilet de avion sunt cele dictate de Compania aeriana precum si de alti factori (de ex. obligatia detinerii vizei), independenti de vointa Agentiei. Aceste reguli, precum si pretul biletului de avion, se pot modifica, prin vointa celor ce le-au impus, pana in momentul cumpararii efective a biletului, fara ca Agentia sa poata fi facuta in vreun fel raspunzatoare. Dupa emiterea biletului de avion, toata responsabilitatea privind efectuarea calatoriei revine companiei aeriene. Pasagerul este obligat sa se prezinte la imbarcarea pentru zbor cu cel putin 2ore inainte de ora plecarii pentru zboruri internationale si minim 1ora si 30min inainte de ora plecarii pentru zboruri interne, pentru a i se putea intocmi formalitatile necesare. Fiecare Turist este raspunzator personal pentru respectarea prevederilor serviciilor pasapoarte, vamale, sanitare, etc. ale tarii in care calatoreste. Cetatenii straini trebuie sa se informeze asupra obligativitatii vizelor la consulatele si ambasadele tarilor in care vor sa calatoreasca. Este indicata reconfirmarea zborului de intoarcere cu 72 ore inainte, in caz contrar putand fi anulata rezervarea acelui zbor. In functie de reglementarile companiilor aeriene, Pasagerul poate prezenta la check-in pentru zborurile internationale, una sau doua piese de bagaj a cate 20-23 kg fiecare, cu dimensiuni totale (lungime + latime + inaltime) de 158 cm, precum si o piesa pentru bagaj de mana de 5-10 kg, cu dimensiuni totale de 115 cm. Pentru zborurile interne, limita de greutate pentru bagajele de cala este de 10-20kg/persoana, iar pentru bagajul de mana de 5-10 kg. Informatii exacte va vor fi comunicate la emiterea biletelor de avion. Excedentul de bagaje se taxeaza suplimentar de catre companiile aeriene. Pasagerii cu probleme grave de sanatate, precum si pasagerele insarcinate vor putea calatori numai cu acordul scris al medicului curant, obtinut cu maxim 7 zile inaintea datei zborului. Animalele domestice sunt acceptate la bordul aeronavelor numai cu rezervare anterioara confirmata de catre compania aeriana si numai cu model standard de cusca. La bordul aeronavei sunteti obligati sa respectati recomandarile personalului de bord si puteti solicita informatii despre programul de fidelizare al companiei aeriene cu care calatoriti pentru a putea beneficia ulterior de avantajele oferite membrilor.

Reguli de securitate in aeroporturi

Pentru a va proteja impotriva noilor amenintari cu explozibili lichizi, Uniunea Europeana (UE) a adoptat o serie de reguli si masuri, care restrictioneaza cantitatea de lichide pe care le puteti trece prin punctele de control de securitate. Aceste reguli se aplica pentru toti pasagerii care pleaca de pe aeroporturi din UE indiferent de destinatia acestora, insa se practica pe o scara din ce in ce mai larga si pe alte aeroporturi dinafara UE. Aceasta inseamna ca la punctele de control de securitate se vor face verificari legate de substantele lichide pe care doriti sa le transportati, insa si pentru alte obiecte interzise. Totusi, noile reguli nu limiteaza cantitatea de lichide pe care le puteti cumpara din magazinele duty-free sau de la bordul aeronavelor operate de o companie aeriana din UE. Noile reguli au intrat in vigoare la 6 noiembrie 2006 pe toate aeroporturile din UE, Norvegia, Islanda si Elvetia si sunt valabile pana la alte modificari. Este permis sa luati in bagajul de mana doar cantitati mici de lichide de uz personal, care trebuie sa fie amabalate in recipiente individuale de maximum 100 mililitri fiecare. Toate aceste recipiente vor fi depozitate lejer intr-un ambalaj din material plastic transparent, care se poate resigila, avand un volum maxim de 1 litru per pasager. La aeroport, pentru a facilita controlul de securitate, trebuie sa prezentati separat pentru examinare toate lichidele pe care le aveti, trebuie sa dezbracati jacheta sau haina in punctele de control, sa scoateti laptop-ul si alte echipamente electronice din bagajul de mana. Toate acestea vor fi scanate separat. Lichidele care intra in discutie includ: apa si alte bauturi, supe, siropuri, creme, lotiuni si uleiuri, parfumuri, spray-uri, gel de par si de baie, spuma de barbierit, recipiente sub presiune, pasta de dinti, rimel, mixturi, precum si alte produse de aceeasi consistenta. Este permis: sa impachetati lichide in bagajele de cala (noile reguli se aplica doar pentru bagajele de mana), puteti avea in bagajul de mana medicamente sub forma de lichid, gel, aerosoli, insulina si substante pentru dieta (este necesara recomandarea scrisa a medicului), inclusiv hrana pentru copii (lapte sau suc), in cantitatea necesara pe durata calatoriei. Este permis sa cumparati lichide, cum ar fi bauturi sau parfumuri, fie din zona duty-free de dupa controlul de securitate, fie de la bordul aeronavelor doar daca aestea sunt ambalate in pungi resigilabile din plastic transparent. (nu trebuie desigilate pana la destinatie, altfel pot fi confiscate). In plus punga va trebui sa contina si dovada achizitionarii respectivului produs. In cazul in care sunteti in tranzit, este important sa nu deschideti ambalajul inainte de ultimul control de securitate. Sunteti rugati sa cooperati cu personalul companiei aeriene, dar si cu personalul responsabil cu securitatea din cadrul aeroportului.

Documente necesare pentru achizitionarea unui pachet turistic

Copie dupa pasaport (pasaportul trebuie sa aiba valabilitate minim 6 luni de la data terminarii excursiei);

Copie dupa cartea de identitate;

Adresa de domiciliu (daca difera de cea din CI);

Numar de telefon valabil;

Adresa e-mail;

Adresa de corespondenta (adresa la care vor fi trimise documentele de calatorie).

Termene si conditii de plata

Daca nu este specificat altfel, se aplica urmatoarele termene de plata:

Pentru zborurile internationale plata se face integral in momentul emiterii biletelor;

Pentru serviciile la sol:
- 30% la confirmarea rezervarii;
- 70% cu 45 de zile inainte de plecare;

Pentru solicitari cu mai putin de 45 de zile inainte de data plecarii, plata se face integral la data rezervarii;

Plata se poate face in Euro sau in Lei.

Conditii de anulare si penalitati

Conditiile de anulare ale unui pachet turistic, precum si cuantumul penalitatilor sunt prevazute separat in Anexa 1 la contractul cu Turistul, care se incheie atunci cand se achizitioneaza respectivul pachet. Penalizarile se pot ridica pana la 100% din valoarea pachetului turistic.

Modificarea termenilor si conditiilor

Eturia isi rezerva dreptul de a modifica oricand si in orice mod prevederile din Termeni si Conditii, fara nici o notificare prealabila si fara a fi obligata sa indeplineasca vrea formalitate fata de Utilizatori. Orice modificare este acceptata neconditionat si in totalitate de catre Utilizatorii Site-ului prin simpla utilizare a acestuia, iar neacceptarea oricarei modificari atrage obligatia respectivului Utilizator de a inceta imediat accesarea Site-ului si/sau utilizarea in orice mod a serviciilor Eturia.

Legea aplicabila. Litigii

Drepturile si obligatiile Utilizatorilor Site-ului prevazute de Termeni si Conditii, precum si toate efectele juridice pe care le produc Termenii si Conditiile vor fi interpretate si guvernate in conformitate cu legea romana in vigoare. Orice litigiu nascut din, sau in legatura cu acesti Termeni si Conditii va fi solutionat pe cale amiabila. In cazul in care acest lucru nu va fi posibil se va apela la instantele judecatoresti, competenta revenind instantei din raza teritoriala a municipiului Piatra Neamt.

Pentru orice intrebari sau nelamuriri cu privire la termenii si conditiile de utilizare a Site-ului, precum si despre drepturile de proprietate intelectuala si politica de confidentialitate, va rugam sa ne contactati la numarul de telefon 0233.22.88.48, sau la adresa de e-mail office@eturia.ro.